Monday 15 November 2010

Mobile Instant Messaging si VoIP: skype pe mobil :)


Aveam de ceva timp o dorina arzatoare sa vorbesc de pe mobil oriunde in lume, cat mai ieftin, ba chiar gratis. In era tehnologiei, a vitezei si a broadband-ului mi se pare putin depasita tarifarea unor servicii care pot, la fel de bine, sa fie gratuite. Voice over IP - VoIP - e un termen despre care nu stiu multe lucruri tehnice, decat ce reiese din denumirea protocolului - voice over internet protocol. Poate ca suna complicat, dar acest gen de servicii este disponibil de multa vreme, gratuit, pentru toata lumea; cel mai bun exemplu sunt apelurile voce si video + voce ce pot fi initiate prin aplicatiile de tip instant messaging, precum Yahoo! Messenger®. Skpe este o alta aplicatie de instant messaging foarte populara prin alte tari, dar care incepe sa prinda si la noi. Asa cum Facebook a detronat Hi5, ma astept ca si Skype sa depaseasca in popularitate clasicul Y! Messenger, desi imi imaginez ca va mai dura ceva pana atunci...

Asa... revenind la dorinta mea :P
Pana acum am incercat tot felul de aplicatii de IM pe telefonul meu mobil, dar nici una nu a fost, ei bine, perfecta. Nimbuzz, Fring, Slick, Talkonaut... inca mai sunt instalate pe mobilul meu. Dintre toate acestea, Slick este preferatul meu pentru ca le are pe toate (din cate imi doresc): userfriendly, robust, all-in-one IM (ICQ, Y! Messenger, AIM, MSN, Google Talk, Jabber, Facebook chat), suporta transferul de fisiere, si e destul de prietenos cu bateria. Dezavantajul: nu suporta VoIP. Pentru aceasta facilitate foloseam Nimbuzz. Foloseam pana acum... Pentru ca acum mi-am gasit o nou jucarie: Skype!

In sfarsit am aflat ca exista Skype pentru symbian, care se gaseste acum si pe telefonul meu Nokia E63 (o minunatie de telefon!)! Uraaaa!!! Uraaaaa!! Eu l-am descarcat de la Nokia printr-o conexiune WiFi, intrucat fisierul de peste 4 Mb se descarca destul de greu prin 3G. Acum pot vorbi direct de pe mobil cu oricine din lista mea de contacte, oriunde s-ar afla persoana respectiva si oriunde as fi eu. Desi se misca ceva mai lent uneori, nu are cea mai fericita interfata, si s-a blocat o singura data, Skype pentru symbian este minunat!

Descarca Skype pentru mobil de pe store.ovi.com sau de pe skype.com.


Sa ma suni pe skype cand vii de la seriviciu, iubito! :)


No comments:

search blog

Tricouri Personalizate si Cadouri Haioase - Tu.ro

magazin tricouri